tisdag, januari 29, 2013

S som i smålänning

Jag skulle ha en ny mjölkkanna & jag har funderat på det ett tag. Det skulle bli en från Gerbera, jag älskar deras saker!
Idag skulle jag göra slag i saken & gick in på DiModa. det fanns bara ljusgröna kannor från Gerbera att "välja" på men eftersom det är en färg jag kan tänka mig tog jag en om än lite motvilligt eftersom den kostade drygt 200 kronor. På vägen till kassan gick jag en omväg runt i butiken och hittade en fin pärlemorfärgad mjölkkanna. Visserligen lite mindre än kannan jag redan plockat åt mig men riktigt fin. Dessutom fanns det sockerskål i samma serie. Jag tänkte efter lite, vände försiktigt på de nyfunna kannan och skålen & såg priset. 49,- styck. Då slog mitt småländska hjärta till och jag plockade åt mig en av varje av de pärlemorfärgade kannan & skålen och sedan ställde jag tillbaka kannan från Gerbera. Vad tycker ni?




















De går fint ihop med de antikvita tallrikarna vi har. Nu ska jag bara hitta några passande koppar också. Gärna både te & kaffekoppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar