tisdag, februari 09, 2016

Semlans dag

Vi börjar dagen med soffmys!


Den lille har liksom blivit stor, fast han fortfarande är så liten. Han lägger huvudet mot kudden och faktiskt vilar en stund. Sedan i helgen sover han i eget rum. Vi fick äntligen upp rullgardinerna som jag tyckte var ett måste innan han fick flytta in. Även om det är mörkt ute både när han somnar och när han vaknar än så länge vill jag inte riskera att han vaknar av tidningsbudets lysen när de far förbi så därför har vi väntat. Han sover i alla fall lika gott om natten nu som tidigare. Ibland spottas nappen ut och han vill ha den igen, då är det lite jobbigare för föräldrarna som numera måste gå upp och plugga in nappen. Innan räckte det med att sträcka sig för att kunna plugga in den. Vi inser i alla fall att vi är väldigt bortskämda med sömnen (bland annat) och klagar inte.


Rummet blev mer färdigt när sängen kom dit men det skulle behövas lite mer förvaring. En hylla eller ett skåp hade vart perfekt. Gärna på ben så man kan få in några backar under i framtiden. Ja, det är ett annat projekt som vi får ta tag i en annan dag.

Dagen idag bjuder på ösregn ute än sålänge men jag hoppas att det ger med sig. I så fall kanske det blir en liten hoppträning på ridbanan för syster och Anora. En semla hoppas jag att jag ska kunna få i mig under dagen också såklart. Är det fettisdagen så är det!

Den här godingen klämde jag i mig i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar